Coronavirus

Bryggens Osteopati holder åbent med enkelte ændringer jf. Sundhedsstyrelsens seneste retningslinjer. Det er nu ikke længere påkrævet at blive telefonisk visiteret inden konsultation eller at have ekstra tid lagt imellem hver enkelte patient. Bryggens Osteopati har fortsat meget skærpede hygiejneprocedurer og tager imod færre patienter end normalt. Der er fortsat lagt en hygiejnepause lagt ind imellem hver patient. Alle håndtag og overflader som patienterne er i kontakt med sprittes af.

Patienter der har symptomer på Covid-19 må ikke komme i klinikken. Det samme gælder de der er i nær kontakt med smittede.

Tidsbestilling: Skriv en mail til kontakt@bryggens-osteopati.dk

Når du har en tid:

• Kom alene (gælder ikke børn)
  • Kom til tiden (ikke før)
  • Vask hænder ved ankomst
  • Aflys din tid i så god tid som muligt, hvis du er i kontakt med en covid-19 smittede eller selv bærer symptomer

Det gør vi for at forebygge smitte:

Bryggens Osteopati er en lille klinik med kun en behandlende osteopat og få besøg pr. dag. Bryggens Osteopati’s hygiejne procedurer for at mindske smittespredning blev sat i værk allerede d. 23 februar, før coronavirus blev registreret i Danmark. Pr. 14 marts blev yderligere smittereducerende tiltag implementeret og er løbende blevet ajourført i takt med Sundhedsstyrelsens retningslinjer og ny viden.

• Alle bedes vaske hænder som det første når de kommer ind. Der står også håndsprit.
  • Alle håndtag og relevante overflader bliver rengjort imellem hver patient.
  • Alle håndklæder og lagner mm skiftes, inkl. det ved håndvasken.
  • Patienterne, bortset fra børn, bedes møde frem alene for at minimere smitterisiko.
  • Alle bøger, blade, vandkander eller andet der potentielt kan være med til at sprede smitte er fjernet.
  • Behandleren bruger værnemidler i det nødvendige omfang (handsker og maske/mundbind)
  • Personer med tegn på sygdom i luftvejene må ikke komme i klinikken.

Afbud:

Bærer du symptomer på, eller er du i nær kontakt med en covid-19 smittet skal du aflyse din tid. Det gør du ved at sende en mail til kontakt@bryggens-osteopati.dk senest dagen før inden kl. 12. Senere akut-afbud kan ske på sms til tlf. 21678061 i tidsrummet 7-21.30. De almindelige afbudsregler (afbud seneste dagen før inden kl. 12) er gældende medmindre du akut har fået symptomer på eller har været udsat for Covid-19 smittefare.

Covid-19: Typiske symptomer er feber, hoste, ondt i halsen, hovedpine, muskelømhed og åndenød. Derudover oplever mange også et pludseligt tab af lugt- og smagssans. Er du i tvivl om du kan være smittet skal du ringe til egen læge eller corona hotline: 70200233.

Sundhedsstyrelsens generelle råd til at beskytte både sig selv og andre mod smitte er:

1. Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
  2. Host eller nys i dit ærme – ikke dine hænder
  3. Undgå håndtryk, kindkys og kram – begræns den fysiske kontakt
  4. Vær opmærksom på rengøring – både hjemme og på arbejdspladsen
  5. Hvis du er ældre eller kronisk syg – hold afstand og bed andre tage hensyn

Hverdags aktiviteter og hygiejne.

• Vask hænder grundigt når du ankommer på arbejde, når du kommer hjem og inden du spiser eller giver andre mad.
  • Har du ikke rene hænder så undgå berøring med slimhinder (gnide øjne, pille næse, sutte på finger og putte mad i munden).
  • Tag fingerringe mv. af når du vasker hænder, der kan sidden bakterier og virus under. Vask gerne dine ringe også.
  • Host/nys i albuebøjningen. Kommer du til at hoste i hånden eller lommetørklæde så smid lommetørklædet ud og vask hænder.
  • Husk at vaske hænder inden du tømmer opvaskemaskine og rører f.eks. bestik som andre skal spise med.
  • Sørg for at hvert familiemedlem har hver sin tandpastatube, så en tube ikke er i kontakt med alles tandbørster.
  • Husk hyppig rengøring af flader der kan være inficeret med bakterier og virus f.eks. bordoverflader, håndtag og køkkengreb.
  • Husk hyppig udskiftning af karklude og håndklæder ved håndvaske.
  • Undgå store forsamlinger og steder hvor der er mange mennesker på lidt plads.

Du finder yderligere information her:

• De danske myndigheders samlede corona-informationer findes her.
  • Er du i tvivl om du kan være smittet: ring til egen læge eller akuttelefonen på tlf. 1813
  • Sundhedsstyrelsens Hotline for generel vejledning om coronavirus: tlf. 70 20 02 33
  • Følg med på Sundhedsstyrelsens side om coronavirus
  • Skal du ud at rejse er det en god ide, at følge udenrigsministeriets rejsevejledning for landet du rejser til
  • Er du i tvivl om du kan være smittet med coronavirus skal du ringe til egen læge eller akut-telefonen på tlf 1813
  • Slår håndsprit virus ihjel og er hænderne fri for virus og bakterier efter håndvask? Det siger: min.medicin.dk
  • Feber og smerter ved virusinfektion i luftvejene – hvilken håndkøbsmedicin kan du vælge?
Siden er sidst opdateret 30 juni 2020 kl 08.40