Coronavirus

BRYGGENS OSTEOPATI HOLDER FORTSAT ÅBENT PÅ LIGE FOD MED DET ØVRIGE SUNDHEDSSYSTEM.

Tidsbestilling: skriv en mail til kontakt@bryggens-osteopati.dk. Mailen skal indeholde dit fulde navn, mail og telefonnummer som vil blive gemt og anvendt i bookingsystemet. Du behøver ikke coronapas men du skal læse og overholde nedenstående regler:

Patienter der har symptomer på COVID-19 må ikke komme i klinikken. Det samme gælder de der er i nær kontakt med smittede. Er du i tvivl om du kan være smittet så bliv testet før du møder frem og afvent testsvar. Du kan bestille PCR-test her: coronaprover.dk eller tag forbi dit lokale teststed fx. Bella Center (Døgnåbent: Doris Lessings Vej 23A, 2300 København S). Er testen positiv må du først møde op, efter du har været symptomfri i 48 timer. Er testsvaret negativt er du velkommen. Læs om symptomer: klik her.

Når du har en tid:

• Kom alene (gælder ikke børn)
  • Kom til tiden (ikke før)
  • Vask hænder ved ankomst
  • Bær mundbind
  • Aflys din tid i så god tid som muligt, hvis du selv bærer symptomer, er testet positiv eller er/har været i nær kontakt med en covid-19 smittet. Afbud samme dag meldes pr. sms til 21678061. Ellers pr mail. kontakt@bryggens-osteopati.dk

Raske smittebærer:

Ca. halvdelen af de der testes positive har ikke symptomer på test tidspunktet og hver syvende bliver på intet tidspunkt syge. Det betyder at alle kan være raske smittebærere, derfor er det fortsat vigtigt at vi passer på hinanden ved at følge sundhedsmyndighedernes anbefalinger.

Klinikkens smitteforbyggende foranstaltninger:

Bryggens Osteopati er en lille klinik med kun en behandlende osteopat (er vaccineret 1. gang med AstraZeneca) og få besøg pr. dag. Bryggens Osteopati’s hygiejne procedurer for at mindske smittespredning blev sat i værk d. 23 februar 2019, før coronavirus blev registreret i Danmark. Pr. 14 marts 2019 blev yderligere smittereducerende tiltag implementeret og er løbende blevet ajourført i takt med ny viden og Sundhedsstyrelsens retningslinjer.

• Alle bedes vaske hænder som det første når de kommer ind. Der står også håndsprit.
  • Alle håndtag og relevante overflader bliver rengjort imellem hver patient.
  • Alle håndklæder og lagner mm skiftes, inkl. det ved håndvasken.
  • Patienterne, bortset fra børn, bedes møde frem alene for at minimere smitterisiko.
  • Spædbørn: Begge forældre er velkommen ved konsultationen. Husk mundbind.
  • Alle bøger, blade, vandkander eller andet der potentielt kan være med til at sprede smitte er fjernet.
  • Behandleren bruger mundbind under hele konsultationen og andre værnemidler i det nødvendige omfang.
  • Patienter bortset fra mindre børn skal også bære mundbind medmindre fysiske komplikationer taler imod det.
  • Personer med tegn på sygdom i luftvejene må ikke komme i klinikken medmindre de kan fremvise ny negativ coronatest fra efter symptomerne startede. Det samme gælder de der har haft nær kontakt med Covid-smittede. (Patienter med andre ikke-smitsomme luftvejslidelser er velkommen).

Afbud:

Bærer du symptomer på, eller er du i nær kontakt med en COVID-19 smittet skal du aflyse din tid. Det gør du ved at sende en mail til kontakt@bryggens-osteopati.dk senest dagen før inden kl. 12. Senere akut-afbud kan ske på sms til tlf. 21678061 i tidsrummet 7-21.30. De almindelige afbudsregler er gældende medmindre du akut har fået symptomer på eller har været udsat for COVID-19 smittefare.

Sundhedsstyrelsens generelle råd:

1. Gå i selvisolation hvis du har symptomer på COVID-19, er smittet med ny coronavirus, eller er nær kontakt til en smittet med ny coronavirus
  2. Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
  3. Host eller nys i dit ærme – ikke dine hænder
  4. Undgå håndtryk, kindkys og kram – begræns den fysiske kontakt
  5. Vær opmærksom på rengøring – både hjemme og på arbejdspladsen
  6. Hold afstand – og bed andre tage hensyn

Hverdags aktiviteter og hygiejne.

• Vask hænder grundigt når du ankommer på arbejde og når du kommer hjem.
  • Vask hænder grundigt inden du spiser, giver andre mad, tømmer opvaskemaskine eller dækker bord.
  • Brug håndsprit både når du går ind og ud af supermarkedet.
  • Har du ikke rene hænder så undgå berøring med slimhinder (gnide øjne, pille næse, sutte på finger og putte mad i munden).
  • Tag fingerringe mv. af når du vasker hænder, der kan sidden bakterier og virus under. Vask gerne dine ringe også.
  • Host/nys i albuebøjningen. Kommer du til at hoste i hånden eller lommetørklæde så smid lommetørklædet ud og vask hænder.
  • Sørg for at hvert familiemedlem har hver sin tandpastatube, så en tube ikke er i kontakt med alles tandbørster.
  • Husk hyppig rengøring af flader der kan være inficeret med bakterier og virus f.eks. bordoverflader, håndtag, mobiltelefon og nøgler.
  • Husk hyppig udskiftning af karklude og håndklæder ved håndvaske.
  • Brug mundbind i offentlig transport og hvor det ellers er relevant, anbefalet eller påbudt. Husk at mundbind skal i skraldespanden efter brug, så forurening fra dem minimeres.

Du finder yderligere information her:

• Bestil tid til gratis coronatest: her
  • Bestil tid til egenbetalt PCR test: her
  • Du finder en liste over Region Hovedstadens teststeder der ikke kræver lægehenisning: her
  • Coronaopsporing tlf 32320511.
    • Tast 2 hvis du er nær kontakt til en smittet.
  • Coronahotline: Telefon 70 20 02 33
  • Find andre hotlines og hotlines på andre sprog: her
  • Følg med på Sundhedsstyrelsens side om coronavirus: her
  • Akut-telefonen: Telefon 1813
  • Skal du ud at rejse er det en god ide, at følge udenrigsministeriets rejsevejledning for landet du rejser til
  • Feber og smerter ved virusinfektion i luftvejene – hvilken håndkøbsmedicin kan du vælge?

Siden er sidst opdateret 12 april 2021 kl. 8:28