Coronavirus

Bryggens Osteopati har fortsat meget skærpede hygiejneprocedurer og tager imod færre patienter end normalt.

Patienter der har symptomer på Covid-19 må ikke komme i klinikken.

-Det samme gælder de der er i nær kontakt med smittede. Er du kommet hjem fra ferieophold med øget risiko for smitte opfordrer vi til at bestille tid til gratis coronatest her: coronaprover.dk og vente på svar før du mødet op i klinikken. Er testen positiv må du først møde op efter du har været symptomfri i 48 timer. Er den negativ er du velkommen.

Tidsbestilling: Skriv en mail til kontakt@bryggens-osteopati.dk

Når du har en tid:

• Kom alene (gælder ikke børn)
  • Kom til tiden (ikke før)
  • Vask hænder ved ankomst
  • Bær mundbind
  • Aflys din tid i så god tid som muligt, hvis du er i kontakt med en covid-19 smittet eller selv bærer symptomer eller er testet positiv.

Raske smittebærer:

Ca. halvdelen af de der testes positive har ikke symptomer på test tidspunktet og hver syvende bliver på intet tidspunkt syge. Det betyder at alle kan være raske smittebærere, derfor er det fortsat vigtigt at vi passer på hinanden ved at følge sundhedsmyndighedernes anbefalinger og fortsat opretholde en høj hygiejnestandard, begrænser den tætte sociale konkakt til få faste kontakter, holder afstand og bruger mundbind i det anbefalede og påkrævede omfang.

Det gør vi for at forebygge smitte:

Bryggens Osteopati er en lille klinik med kun en behandlende osteopat og få besøg pr. dag. Bryggens Osteopati’s hygiejne procedurer for at mindske smittespredning blev sat i værk d. 23 februar, før coronavirus blev registreret i Danmark. Pr. 14 marts blev yderligere smittereducerende tiltag implementeret og er løbende blevet ajourført i takt med Sundhedsstyrelsens retningslinjer og ny viden.

• Alle bedes vaske hænder som det første når de kommer ind. Der står også håndsprit.
  • Alle håndtag og relevante overflader bliver rengjort imellem hver patient.
  • Alle håndklæder og lagner mm skiftes, inkl. det ved håndvasken.
  • Patienterne, bortset fra børn, bedes møde frem alene for at minimere smitterisiko.
  • Alle bøger, blade, vandkander eller andet der potentielt kan være med til at sprede smitte er fjernet.
  • Behandleren bruger værnemidler i det nødvendige omfang (handsker og mundbind)
  • Patienter bortset fra mindre børn skal også bære mundbind medmindre fysiske komplikationer taler imod det
  • Personer med tegn på sygdom i luftvejene må ikke komme i klinikken. Det samme gælder de der har haft nær kontakt med Covid-smittede.

Afbud:

Bærer du symptomer på, eller er du i nær kontakt med en covid-19 smittet skal du aflyse din tid. Det gør du ved at sende en mail til kontakt@bryggens-osteopati.dk senest dagen før inden kl. 12. Senere akut-afbud kan ske på sms til tlf. 21678061 i tidsrummet 7-21.30. De almindelige afbudsregler er gældende medmindre du akut har fået symptomer på eller har været udsat for Covid-19 smittefare.

Covid-19: Typiske symptomer er feber, hoste, ondt i halsen, hovedpine, muskelømhed og åndenød. Derudover oplever mange også et pludseligt tab af lugt- og smagssans. Er du i tvivl om du kan være smittet skal du ringe til egen læge eller corona hotline: 70200233.

Sundhedsstyrelsens generelle råd til at beskytte både sig selv og andre mod smitte er:

1. Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
  2. Host eller nys i dit ærme – ikke dine hænder
  3. Undgå håndtryk, kindkys og kram – begræns den fysiske kontakt
  4. Vær opmærksom på rengøring – både hjemme og på arbejdspladsen
  5. Hvis du er ældre eller kronisk syg – hold afstand og bed andre tage hensyn

Hverdags aktiviteter og hygiejne.

• Vask hænder grundigt når du ankommer på arbejde, når du kommer hjem og inden du spiser eller giver andre mad.
  • Har du ikke rene hænder så undgå berøring med slimhinder (gnide øjne, pille næse, sutte på finger og putte mad i munden).
  • Tag fingerringe mv. af når du vasker hænder, der kan sidden bakterier og virus under. Vask gerne dine ringe også.
  • Host/nys i albuebøjningen. Kommer du til at hoste i hånden eller lommetørklæde så smid lommetørklædet ud og vask hænder.
  • Husk at vaske hænder inden du tømmer opvaskemaskine og rører f.eks. bestik som andre skal spise med.
  • Sørg for at hvert familiemedlem har hver sin tandpastatube, så en tube ikke er i kontakt med alles tandbørster.
  • Husk hyppig rengøring af flader der kan være inficeret med bakterier og virus f.eks. bordoverflader, håndtag, mobiltelefon og nøgler.
  • Husk hyppig udskiftning af karklude og håndklæder ved håndvaske.
  • Undgå store forsamlinger og steder hvor der er mange mennesker på lidt plads.
  • Brug mundbind i offentlig transport og hvor det ellers er relevant.

Du finder yderligere information her:

Siden er sidst opdateret 9 oktober september kl. 9.50